شادکامی

هدف و آرزوی من شادی شما ست.

شادکامی

هدف و آرزوی من شادی شما ست.

بداهه سرایی ملک الشعرای بهار...

چند شب پیش داشتم رادیو جوان گوش میکردم

یه حکایت ادبی خوند که خیلی خوشم اومد و خیلی هم افتخار کردم به شاعران مون

این حکایت درباره ملک الشعرای بهار بود

میگفت ملک الشعرای بهار طبع خیلی پخته و زبانی گیرا داشته

هم دوره ای هاش به این طبع پخته ی شاعریش شک میکنن و بهش میگن که شعر هایی که میگی برای خودت نیست

به همین دلیل قرار میشه که یه مجلسی رو برگذار کنن که ملک الشعارای بهار خودش رو ثابت کنه

عده ای جمع میشن و به ملک الشعرا میگن که ما چهار تا کلمه میگیم تو باید با این ها، بداهه  رباعی بسازی!

ملک الشعرا هم از پس همه این ها بر میاد

در اون بین  فردی بلند میشه و میگه من قبول ندارم!!

میگه اگه بتونی با این چهار تا کلمه ای که من میگم رباعی بسازی، اون وقت قبول میکنم

کلمه ها: آینه، ارّه، کفش، غوره

ملک الشعرا هم سریع این رباعی رو می سازه:


چون آینه نور خیز گشتی، احسنت!

چون ارّه به خلق تیز گشتی، احسنت!

در کفش ادیبان جهان کردی پای

غوره نشده مویز گشتی احسنت!



یعنی واقعا احــــــــــــــــــــــــــــــــسنت!


کامل این حکایت و رباعی های گفته شده رو از این آدرس

بداهه سرایی ملک الشعارای بهار



نظرات 26 + ارسال نظر
باگرو چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:20 http://www.kourdm.blogfa.com


نفر اول
تبریک میگم
شما خوش شانس ترین کاربر اینترنت هستی

وحـــیده چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 00:50 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

اول بگو اول شدم تا کامنت بعدی رو بذارم!!


یه خوده یواش دوییدی
یعنی حالا دوم شدی نمیخوای دیگه کامنت بذاری؟؟؟
یه جورایی هم اول حساب میشی هم دوم
اول از این جهت که آشنا تری
دوم هم از این جهت که نفر اول هم جزو لینک دونی های یکی از بچه ها باید باشه

علی چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:53

شمعیم و دلی مشعله افروز و دگر هیچ
شب تا به سحر گریهٔ جانسوز و دگر هیچ
افسانه بود معنی دیدار، که دادند
در پرده یکی وعدهٔ مرموز و دگر هیچ
خواهی که شوی باخبر از کشف و کرامات
مردانگی و عشق بیاموز و دگر هیچ
زین قوم چه خواهی؟ که بهین پیشه ورانش
گهواره تراشاند و کفن دوز و دگر هیچ
زین مدرسه هرگز مطلب علم که اینجاست
لوحی سیه و چند بدآموز و دگر هیچ
خواهد بدل عمر، بهار از همه گیتی
دیدار رخ یار دل افروز و دگر هیچ
ملک الشعرا بهار


سلام علی آقا خیلی خوش اومدید
چه شعر قشنگی انتخاب کردید
دست شما مرسی
ممنون که سر میزنید خیلی خوشحال میشم
شاد و سلامت باشید

ستـ*ـاره چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 15:25 http://sadegi.ir

سلام پروین جون. خوبی؟

واااای چقدر جالب!!! به این میگن استعداد!

احسنت مضاعف!

سلامممم بر ستاره جان خودمون
خوبم عزیزم تو چطوری؟؟؟
هوومممم خعلی استعداد داشته
من واقعا شگفت زده شدم
احسنت مضاعف و خیلی خوب اومدی

جیرجیر چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 15:34 http://cricket135.blogfa.com

وای وای چقد با رادیو جوان خاطره داشتم
پیش که بودم جای درس خوندن برا کنکور رادیو گوش میدادم
هر گوینده ای هم صداش قشنگتر بود فوری عاشقش میشدم خخخخخخخخخخخخخخ
خرسی نفهمه هااااااااااا
امتحانت چطور بود؟؟؟


تو هم رادیو جوان میگوشیدی
هه ههه هه دوره پیش دانشگاهی بودی
خخخ خخخخ الانم همینطوره همه کنکوری ها زنگ میزنن میگن ما داریم رادیو گوش میدیم درس نوموخونیم
ه هههه هه توی دوره های دبیرستان و پیش دانشگاهی همه دخترا عاشق هستن
عزیزم
امتحانا خوب بود ولی هنوز نمره هاش نیومده که
مرسی دعا کردی واقعا چسبید تقلبایی که کردیم

باگرو پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 16:16 http://www.kourdm.blogfa.com

بعضی ازشعرهاروباترجمه گذاشتم
بازهم شعر باترجمه میزارم


اومدم ولی شعر با ترجمه ندیدم که

وحـــیده جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 18:12 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

زرشک!
اول نشدم که!!
تا کامنتت رو دیدم ، با تمام قوا دوییدم!
آخرم واسه ما پارتی بازی نکردی ها!!!

غوره
اول شدنت ایهام داشت
دوم که شدی
همون دوم شدن هم سخته هااااااااا
تو که همیشه اولی بلا
وحیده اینجا خانواده رد میشه نمیشه پارتی بازی کرد

دیونه جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 18:23 http://mymina.blogsky.com

آینه، ارّه، کفش، غوره
این که کاری نداره

اره کردم غوره را تا آبغور ه ای آید بدست
آینه در دست من بود و ولی افتاد شکست
چون که بالای درخت بودم نبودی کفش پام
لحظه افتادن از بالا پایم زخم گشت

یعنی واقعا زخم گشت!

ببین هر دوره ای برای خودش نادران دورانی داره که اگه تعریف از خود نباشه آقای دیونه یکی از اوناست.


هههه هههه ههههه
خخخخخخ
=))))) :)))))
خعلی باحالی
میگن هنر نزد ایرانیان است و بس
این بیت دقیقا مصداق توئه:
در کفش ادیبان جهان کردی پای
غوره نشده مویز گشتی احسنت!
خخخ آخه غوره رو ارّه میکنن
بحث کارشناسی:
ایرادات وارده بر شعر سروده شده توسط دیونه
یک: دو واژه ی ارّه و غوره در یک مصراع استفاده شده!
دو: غوره رو ارّه نمیکنن! میچلونن
سه: معمولا هنگام بالا رفتن از درخت زخمی میشن!
چهار: زمان بر خورد با زمین هم زخمی میشن ولی کسی توی هوا زخمی نشده تا حالا
تو که واقعا نابغه ای
آقای دیونه تبریک میگم ورود شما رو به جمع نادران دوران
تشویییییییییخخخ لیلییییلییییلیییییلللللیی دست و جیغ و سوت و هورااااااااااااااااااااااااااااااا
یه کامنت ببینیم یه کامنت ببینیم(به سبک عمو قنادی)

دیونه جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 18:24 http://mymina.blogsky.com

در ضمن حق چاپ محفوظ است.

رو که رو نیست
حق ناشر هم محفوظ است

دیونه جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 18:25 http://mymina.blogsky.com

البته با ذکر نام شاعر بلامانع است.

هااااااااااااااااااننن
اینجاس که میگم هی من میگم آدرس بذارین آدرس بذارین
واس همین موقع هاس که خلاقیت ها و استعداد ها به نام خودتون ثبت بشه

دیونه جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 18:26 http://mymina.blogsky.com

اول
چون اون اولیه خبر نداشت پس مو اولم.


دارم بالا رو نگا میکنم ببینم کی اول شده بوده
هوووممم ولی وحیده خبر داشت
ببین هماهنگ نیستی هاااااااااا قبل هماهنگ تر میومدی نت

وحـــیده جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 20:25 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

ایول به ملک الشعرای بهار!


واقعا احسنت داره یه همچین طبع شعری
با یه تر چند نشون زده!
هم حال یارو رو گرفته!
هم طبع شعری خودشو نشون داده!
هم دماغ حضار سوخیده!
هم کلمه ها رو به بهترین نحو توی شعر قرار داد!

مرغ عشق معین شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:33 http://yardeli.blogfa.com/

عجب طبع شعریه قشنگی داشته
باریکلا
علوس ملوس خوشگلم خوبی؟؟؟؟؟؟؟
میگما این وحیده جون همش تو وب تو پلاسه
یه سر که به مادر شوهر نمیزنه
بابا ادم اول باید دل مادرشوهر رو به جا بیاره بعد دل هوو
نا سلامتی شما هووین
خوشم میاد خوب هوای هم دیگه رو دارین
افلین به خود مادر شوهرم که بین علوسا تفاهم بر قراریده
محبت بر قراریده
همدیگه رو شونصد تا دسوت داشته باشین
وگرنه انگشت چشتون میکنم

آره مامی جونی
احســــــــــــــــــــــنت
به لطف مامی جونی خودم خوبم
تو حالت خوب باشه منم بی نهایت خوشحالم
خود وحیده جونی اومده بود برات نظر گذاشته بود دلیل کم اومدنشو گفته بود
دل مامی شوهری که تو باشی که راحت بدست میاد
باید هوای هوو رو داشت
هومممم احسنت به مامی جونی خودمون که محیط مسالمت آمیزیی رو ایجاد کردی
خونه علوس لوسترت و نورانی کردی

شلیر یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 19:14

من تو سریال شهریار عاااااااشق این ملک الشعرای بهار گشتم
هووووووووووورااااااااااااااا
سلام سلام
خوبی؟خوشی؟چه خفرا؟
میدونم میدونم منم خیلی دلم واست تنگولیده بوووووووووووود
بوس بوس
این بوسم واسه پادشاه شاعران استاد بهاربووووووووووووس

آره سریال شهریار خعلی دوس میداشتم
منم با بیشتر شاعرای اون دوره آشنا شدم
یوووووووووووهووووووووووووووو
سلام صلام ثلام
خوبم
خوشم (تا حدودی)
خفر خاصی نیست
تو چی خفر؟؟؟ نبودی بلا؟؟
عزیزم ذهن خونی میکنی
مـــــــــــاچ مـــــــــــــــــــــاچ
منم واسه استاد شهریار فرستادم که امروز سالگردش بود

وحیده دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:51 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

یووووووووووووهووووووووووووووووو!
ایول به دیوونه!!
عجب بداهه ای!!
خوشمان آمد
میگم دیوونه،حالا بداهه گفتی یا یه ساعت فکر کردی؟؟؟

:)) :)) :))


یووووووووووووووهوووووووووووووووووووووووووووووو
هه ههه آری آری احسنت
ما نیز خوشمان آمد ولی شعرش و نقد کردیم
هوممممم دیونه بیا پاسخ گو باش
وحیده به نکته ی خوبی اشاره کرد
راستشو بگو چند ساعت فکر کردی؟

علی دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 14:51

ازشب میلاد تو اینگونه حاصل می شود
ماه ،روز اول ذی القعده کامل می شود
بارها سر در میارد از شب میلاد تو
تا که جبرائیل ازخورشید غافل می شود
گوئیا شان نزولش می شود ایران ما
هرچه بر "موسی بن جعفر"سوره نازل می شود
پای او "شاه چراغ "ودستها "عبدالعظیم"
چشم ایران چون که مشهدگشت-قم ؛دل می شود
خاک مشهد نسخه ی ایرانی کرب وبلاست
حضرت معصومه زینب را معادل می شود
هرچه قابل تر در این مجموعه ناقابل تر است
هرچه ناقابل در این مجموعه قابل می شود
هرکسی از خویش داخل گشت خارج می شود
هرکسی از خویش خارج گشت داخل می شود
هرکسی درشهر عاقل گشت عاشق هم نشد
هرکسی درصحن عاشق گشت عاقل می شود
رتبه ها بر عکس دنیا می دهد اینجا جواب
شاه باترفیع در صحن تو سائل می شود
درحریمت شعر گفتن کار خودرا می کند
"شاطر عباس قمی" هم گاه "دعبل "می شود
اشک وقتی واقعی شد در حرم هم سرگرفت
پس به جای مُهر پیشانی من گل می شود
هرکسی طرز ارادت را به تو توضیح داد
صاحب یک جلد توضیح المسائل می شود
گوشه ای از لطف پنهان تو که معلوم نیست
گوشه ای از لطف معلوم تو"فاضل"می شود
تاچهل شهرمجاور وسعت اکرام توست
پس من ِهمسایه ات رانیز شامل می شود
مشکلات سختم آسان شد ولی کاری بکن
دل بریدن از تو دارد باز مشکل می شود
*********************
میلادحضرت معصومه(س)و روز دختر برشما مبارک باد

سلام و عرض ارادت خدمت برادر گرامی علی آقا
ممنون به خاطر تبریک و شعر زیبا
شما همیشه لطف دارید
میلاد حضرت معصومه(س) بر شما هم مبارک باشه

پیمان دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 23:11 http://rapido-dowleh.blogfa.com

سلام
آپولیدم
سری بزن اونورا

ســــلامــــــــــــ
لغت جدید!! اختراع شد! آپولیدم
چشم سر میزنم

ستاره پرداز سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:02

سلام
روزت مبارک

سلام بر آقا معلمـــــــــــــــــ
دیگه فرقی نکرد تابستون و سال تحصیلی!
کلا سر نزدین
ممنون یادتون بود
عید بر شما هم مبارک باشه
بازم آدرس....!!!

مهدی ملقب به قدیمی چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 21:47 http://WWW.GHADIMESTAN.BLOGFA.COM

------------------


چمـدان امیـدمـ را مــے بندمــ

یادمــ باشـد خنـده ها و بوســہ هایمـ را جا نگـذارمــ

آری مسافــرمــ

تا دیار آغــوش ِ تـــــــــو چنـد فرسخــے بیــش نماندهــ

کمــے از دلتنگــے دور شده امـــ ..

بــے تابـــ نباش

کــہ این مقصـد هیچ گاه مبدا نخواهــد شـــد

مهمانــے کــہ میزبانــش نـگاه ِ تـو بــاشد

دیگـر رفتنــے نیستـــ ..


---------------------

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]


چه کامنت قشنگی
یادم باشد خنده ها و بوسه هایم را جا نگذارمـــ....
خوش آمدید به وبلاگم

وحیده شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:31 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

ای خدا!!
باز پروین رفته تو "استند بای"







استند بای؟؟
من؟؟
معلوم بود یعنی؟؟
کامنت دونی رو تکون دادی من اومدم

وحیده شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:35 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

دوباره خواب رفتن* ، نه نباید...
بازم بی تو نشستن ، نه نباید...

(برگرفته از آهنگ عارف)

*خواب رفتن:مجاز از استند بای شدن


عجب تأثیر گذاشته این پست جدید هااااا
طبع شعر همه داره گل میکنه
اول از همه که خودم!
بعد دیونه
بعد بهزاد پاشا(آق مهندیس)
حالا هم تو
هوممم این آهنگه که ازش الهام گرفتی رو بده گوش کنم
آرایه شو هم درآوردی

وحیده شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:00 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/


:)) :)) :)) :)) :))
=)) =)) =))


خخخخخخخ
ههه هههه ههههه
تو هم شیدا شدی ؟؟

مرغ عشق معین شنبه 1 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 21:05 http://yardeli.blogfa.com/

به علوس ملوس
احوال شما
خوبی گل دخملی؟
علوس جون تو فکر بردن تپل نباش
شونصد تا صاحاب داره
میریزن سرت بیچاره ات میکنن دور از جون
خوش میگذره خانومی؟
وحیده رو دیدیا
لپاشو بکش
یه ماچ گندله از چشاش به جای مرغ عشقی بهدشم یه دونه بزنش بگو مامی میگه چرا سر نمیزنه


سیلوم مامی جونی خودم
خوبم به لطف مامی شوهری و خوار شوشویی
هومممم توی فکر بردنش هستم خیلی هم خوبش
خودم یه تنه همه رو حریفم
خدا رو شکر خوش میگذره با تپل شیطونی میکنیم از در و دیوار بالا میریم
چشم یه ماچ گنده ش میکنم همونجوری که بوسش میکنم گازش هم میگیرم بعد پیام تو رو بهش میرسونم چطوره؟

behzad pasha یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:47

ahsaaaaaaaaaaaaaaaaaant

yani tarafo asfalt karde haaaaaaaaa

:))))))))


واقعا هم احسنت
هه ههههههه هههه
آسفالت و خوب اومدی
=))))

وحیده پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:46 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

یووووهووووووووو
واسه بهزاد بنر نزدی؟؟؟

خخخخ
چرا برا این پست نظر گذاشتی پ؟؟؟
نه دیگه گفت ریا میشه منم بنر نزدم

وحیده پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:51 http://hamishe-eshgh.blogsky.com/

شیدا شدم...
شــیدا شــــــدم...
شــــیدا شـــــــــدم...
(بر وزن همون آهنگ شهرام ناظری!)
فقط مواظب باش مثل من نپری بالا!!


من که از اصل و ریشه شیدا شدم رفت
تو هم یه جورایی شیدا شده بودی
ههههههه:)))
یه بارم خودمم داشتم از لپتاپ گوش میکردم حواسم رفته بود به وبلاگا یهو آهنگه گفت
شــــــــــــــــــیـــــــدا شدم ....
من از جام پریدم تازه فهمیدم کجا ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد