شادکامی

هدف و آرزوی من شادی شما ست.

شادکامی

هدف و آرزوی من شادی شما ست.

هفت پند مولانا

این بار خواستم از مولانا بگم.چون دیوونه شعرا و گفته هاش شدم.

بعد از خوندن شعرای مولانا زندگیم از این رو به اون رو شد.

از نظر من مولانا اول خودشو شناخت بعد خدا رو شناخت بعد دیگران رو به عنوان مخلوقات خدا شناخت بعد جهان رو شناخت.بعد هم وجود نازنینش از شوق دیدن این همه خوبی و زیبایی پروردگار طاقت نیاورد و روحش به ملکوت اعلا پیوست.

پس با این حساب مولانا هم روانشناس بود هم خدا شناس بود هم مردم (جامعه)شناس بود هم جهان شناس بود دست آخر هم از خدا بود به خدا پیوست.

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش / باز جوید روزگار وصل خویش.


                   هفت پند مولانا


در بخشیدن خطای ‏دیگران مانند شب باش


در فروتنی مانند زمین ‏باش

در مهر و دوستی مانند ‏خورشید باش

هنگام خشم و غضب مانند ‏کوه باش

در سخاوت و کمک به‏ دیگران مانند رود باش

در هماهنگی و کنار‏ آمدن با دیگران مانند دریا باش

خودت باش همانگونه که‏ مینمایی

پس از تعمق در این هفت‏ پند به این کلمات یک بار دیگر دقت کن :
شب ، زمین ، خورشید ،‏ کوه ، رود ، دریا و انسان

زیباترین خلقت های آفریدگار!

نظرات 17 + ارسال نظر
سینا یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 http://bartarblog.com/

با سلام دوست عزیز وبلاگ خیلی قشنگی داری ولی میدونستی به نظر من حیفه که داری یه جایی بهتر از جایی که توشی و از دست میدی چرا امتحان نمیکنی میتونی از همین حالا یه وبلاگ تو برتر بلاگ درست کنی و وبلاگ نویسیه حرفه ای رو شروع کنی امیدوارم موفق باشی: http://bartarblog.com/

سلام دوست گرامی.
از پیشنهاد شما ممنونم.حتما به وبلاگ شما هم یه سری میزنم.

بهزاد منفرد یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 03:28 http://behzad900.blogsky.com

مولانا واقعا شاعر مهمی بود به منم سر بزن!

اول سلام
مولانا فقط شاعر مهمی بود !!!همین؟؟؟؟؟
باشه به شما هم سر میزنیم.
هر دیدی یه باز دید داره پس شما هم دوباره بیا.

بهزاد منفرد یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:45 http://behzad900.blogsky.com

ممنون از نظرت ، راستش من اصلا ناراحت نیستم! و اصلا هم نوشته های شبانه ام دردو دل نیست! بیشتر تمیرین برای یک هدف بزرگ .

اما با این حال باید بگم هیچ کس در زندگیش نمیتونه فرد دیگری را تجربه کنه ! هرچقدرم احساس مشترک باشه باز منحصر به فرد برای همین دل هرکس بازگوی واقعیت گذشته اش برای خلق آینده ایست که امروز می خواهد.

هرچه هست همان است

خوشحالم که ناراحت نیستی
هر کس برای رسیدن به هدفش تلاش کنه به هدفش هم میرسه
حرفت رو قبول دارم.من هم نگفتم حس شما رو تجربه کردم.منظور احساس دلتنگی بود.
اما هر کس به سبک خودش این حس رو تجربه میکنه.
قسمت آخر حرفت خیلی قشنگه
هرچه هست همان است؟؟؟؟یه کم بیشتر توضیح بده!!

نسیم یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 13:53

سلام عزیزم خوبی؟
تبریک تبریک تبریک
راستی منم روانشناسی خیلی دوست دارم همیشه تو رادیو یا تی وی گوش میدم.
فعلا بای تا های

سلام نسیم عزیز
ممنون ممنون ممنون.چه خووووب!حتما برنامه های دکتر ابراهیم میثاق رو از تی وی میبینی؟؟!!شبکه۴ ساعت ۱۵ .تا خوشبختی راهی نیست.اگه ندیدی حتما ببین

ساناز منوچهری یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:12 http://baharbahargool.blogfa.com

سلام به روی ماه شما....
ضمن تشکر فراوان تر از فراوان بابت لینک بنده ..بنده نیز با افتخار شما را در پاتوق رفقای نامبروان خویش جاساز ی نمودم......
------------

آمدی جانم به قربانت "سلام"

لینک شدی درپاتوقم،ختم کلام

گر دهی پاسخ سلام من،سلام

فاب رفیقم گشته ایی وسلام !

چیزکی فی البداهه به افتخار رفقای نامبروان..از سوی ساناز منوچهری
...مرسی خبر کردی برم پستت رو بخونم

سلام ساناز گلم.
اونایی که دلشون پاکه و سرشار از معرفت با خوندن این جملات خودشون آخرشو میفهمن.
فدای اون دل پاک اتبه نظز من مولانا زندگی رو از نگاهی دید که هیچ کس ندید...
ممنون با معرفت.

ساناز منوچهری یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:17 http://baharbahargool.blogfa.com

سلام۲باره...
در باب پست قشنگی که در مورد مولانا عزیز بود...
آیی گفتی ....
ضمنا چه جالب من هم در حین خوانش این پست داشتم به شب..زمین ..خورشید..کوه ..رود...دریا ..و انسان می اندیشیدممممم..
وقتی که پایانش نوشته بود اینها زیباترین خلقتهای آفریدگار ... حس خاصی سراغمو گرفت!
من هم مولانا رو خیلی دوست دارم..و دیدگاه و نوع نگاهش به دنیا برام جالب و ستودنی هست...
دمت گرم با این پست معرفتیت ...

DANNART یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 18:08 http://www.dannart.blogfa.com

برو بچ بدویید بیاید یه پست ویژه گذاشتم
خوندنی نیست دیدنیه وقت زیادی نمیگیره اومدینا منتظرم

االان همه برو بچ با سر میان وبلاگت.
فکر کنم قضیه شیرینی تفلدت باشه!!!

DANNART یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 19:23 http://www.dannart.blogfa.com

سلام خیلی خوبی روانشناس جونم
اشکان که فعلا خودش اینطرفا پیداش نیس...کی بشه تولد حامد مشکینی بیاد
من از این عکسه خوشگل ترم هستم.بعدا میذارم ببینی

سلام عزیزم.خوبی از خودته خوبم.
آقا اشکان باید با داشتن طرفدارایی مثل تو خیلی خوشحال باشه. اما نمیدونم چرا خوشحال نیست؟؟شاید مدل اش اینجوریه شاید من اشتباه میکنم...
اینکه تو از اون عکس خوشگل تری که شک نداره.
خیلی دوست دارم ببینم

امیر خوشحال یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 22:34 http://www.amir-nevesht.blogfa.com

سلام . . . مرسی از اینه بهم سر زدی . . .

مرسی . . . ما کلا آرزومون خوشحالی همه ی بازید کنندگان وبلاگمون . . .

به هر حال شاد و ثروتمند و رها از غم و غصه باشید . . .

سلاام آق امیر خوشحال یه بار دیگه خوشحالم کردی که اومدی به وب ام سرزدی. باور کن اونا یی که به وبلاگت میان حتما خوشحال می شن. با این آرزو های خوبی که کردی خوشحال تر ام کردی. دوباره میام.

DANNART دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:47 http://www.dannart.blogfa.com

سلاملکم...
میدونی چقدر حال میکنم وقتی برام میکامنتی؟؟؟
درمورد سوالت....حالا...شاید چون یکی از گوینده های مورد علاقمه

سلام دانارت عزیز آره میدونم همونقدر که وقتی تو برام میکامنتی این حالااااااااااااااا رو خوب اومدی...

محمود عراقی دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:39 http://www.mahmoodaraghi.parsiblog.com

سلام بر شما
ممنونم از حظورتون تو وبلاگم
اول میخواستم بدونم چرا اون روز ما رو اشتباه گرفتید؟
برام خیلی جالبته بدونم
بعد در مورد این متن شما میخواستم بگمبنظر شما کدوم یک از بزرگان تاریخ ما از سیاسی کاران تا همین شاعرانش روانشناس نبودند؟
به نظر من همه ی بزرگان ما رانشناس بودند مخصوصا اونهایی که با دین مبارک اسلان اشنا بودند و محور زندگی شان هم اسلام بود حتماروانشناسی هم بخشی از زندگی اونها بود
در مورد مولانا هم چون ایشان عارف بودند برای همین یقین بدونید که بخشی از عرفان که خودشناسی هست و بخشی هم همان اسفار اربعه هست ایشان پشت سر گذاشته اند و دوباره یقین داشته باشید که ایشان روانشناس به تمام عیار بودند
ژست خوبی بود
موفق باشید

سلام آقای عراقی منم از حضور شما نهایت تشکر رو دارم.
در وبلاگ ساناز منوچهری بودم اول خواستم وبلاگ شما رو باز کنم همینجور که داشتم کامنت ها رو میخوندم دیدم ساناز از وبلاگ دانارت خیلی تعریف کرده گفتم این وبلاگ هم باز کنم ببینم چیه. اسم شما توی ذهنم بود اما اون موقع وبلاگ دانارت رو باز کردم و متوجه نشدم... همینطوره که شما میگید اما من از سیاسیون اطلاع زیاد ندارم اما از شاعران چه قدیمی چه معاصر اطلاعات بیشتری دارم.مخصوصا مولانا که خیلی دوشتش دارم درسته اسلام تاکید زیادی روی خود شناسی داره که یعنی همون روان شناسیبه به از فلسفه هم که سررشته دارید.مگه شما رشته انسانی خوندید؟؟؟ خیلی ممنون از توجه شما! من هم برای شما آرزوی موفقیت میکنم

DANNART سه‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 23:28 http://www.dannart.blogfa.com

سلام پیش پات پستمو ویرایش کردم بدو بیا منتظرتم...اما یه چیزی گفتی ساناز از وبم تعریف کرده!!!من چرا ندیدم؟؟؟دوست دارم ببینم میشه بگی تو کدوم پستش؟؟؟؟

سلام دانارت به جون خودم یادم نمیاد ولی به خاطر تعریفش بود که وبلاگ تو رو باز کردم حالا میرم میگردم اگر پیداش کردم خبرت میکنم راستی پست جدیدت خیلی باحال بود و کلی انرزی گرفتم...

همسایه شازده کوچولو چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:12 http://AKTARAK70248.BLOGFA.COM

همسایه جون نگفتی با چه اسمی همسایم می شی؟؟؟
یادت باشه ها یه اسمه شازده کوچولویی!!!!!!!!!!

سلام همساده !!! رسم همسایگی رو به جا آوردی!
خوبه که همسایه از همساده اش خبر داشته باشه!!چه جوری با لینک کردن!!!اسمم رو بذار یه شازده کوچولوی روانشناس!!!!

وحیده جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 17:59

به به سلام پرپری!! بلا نگفته بودی وبلاگ خودته! کلی جا خوردم!! البته از تو بعید نبود!! همیشه آدمو سورپرایز میکنی!
وبلاگت خیلیییییییییییی +++ مثبته+++! خیلی هم باحال و قشنگه! واقعا انرژی+ توش جریان داره. بهت تبریک میگم!
از این ۷پند مولانا خیلی خوشم اومد! خیلی با روحیات و عقاید من سازگاره! اگه مطلب باحال داشتی واسم بفرست! گرچه دیر به دیر میلم رو چک میکنم! من وبلاگ ندارم ولی خوشحال میشم رد پای تو رو توی میلم ببینم! خیلی دوستت دارم! بیشتر از اون که فکرش رو بکنی! این حرفم شعار نبود. حقیقتی بود که از اعماق قلبم زد بیرون!!

سلام عزیز دل بابا!نگفتم که سورپرایز بشی و بایه دید دیگه بهش نگاه کنی!! تو بیشتر منو شگفت زده کردی با این نظر فوق العاده باحالت.خیلی بهم روحیه دادی خوشحالم که وبلاگم رو مثبت ارزیابی میکنیواقعا خوشحالم کردی این انرزی مثبت بخاطر مولانا ستمن عاشقتم باشه حتما.منم اولش وبلاگ نداشتم تما جی میل داشتم بعد کمکم به فکر وبلاگ هم اوفتاد
دوسم داری من بیشترای جان دلم میدونم حرفای تو شعار نیست باور میکنمقربون دل قشنگت باز ازت ممنونم

DANNART سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:20 http://www.dannart.blogfa.com

پروین جونم کجایی جرا نظر دهی رو برداشتی؟نکرانتم
خیلی بهت برخورد؟ناراحت نشو
ای خدا از دست اشکان
بیخیال هستی هم از تو دفاع کرده بیا کامنتا رو بخون
نروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو

sara_h دوشنبه 5 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 16:45 http://www.heaven75.bogfa.com

سلام.آره درست میگین و در توانایی شما اصله شکی نیست.فردا امتحان دارم لطفا واسم دعا کنید.مرسی[:

سلام سارای گلمممنون که به توانایی من شک نکردیبرات دعا کردم که همیشه موفق باشی.
خیلی خوشحال میشم میبینمت

sara_h چهارشنبه 7 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 22:16 http://www.heaven75.blogfa.com

سلام.
مرسی از دعاتون.امتحانم خیلی خوب بود.راستی امروز به اون دکتر ها ایمیل زدم.خجالت میکشم باهاشون تلفنی صحبت کنم.
راستی بازم به وبم بیاین لطفا.
موفق باشید.

سلااااااااااااااااااااااام خدا رو شکر خیلی خوبهباشه چشم حتما ممنون تو خم موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد